اهمیت سیسکو در امنیت شبکه

اهمیت سیسکو در امنیت شبکه

در هر سازمان و یا شرکتی داده ها مهم ترین ثروت و سرمایه ی شرکت می باشند. پس باید توجه داشت که حفاظت از این داده ها(امنیت شبکه) باید اهمیت بسیار زیادی برای ما داشته باشند. در صورت بروز هر گونه مشکل و یا از دست دادن کوچک ترین داده ای شرکت و یا سازمان مورد نظر ما دچار مشکل خواهد شد.

از مهم ترین و خطرناک ترین این مشکلات، درز اطلاعات حساس سازمان به بیرون و به دست آوردن آن اطلاعات توسط رقیبان سازمان می باشد. باید توجه داشت که امروزه به مانند گذشته نمی شود با پیاده سازی یک فایروال ساده در لبه شبکه سازمان امنیت قابل قبولی برای شرکت خود ایجاد نماییم.

امنیت شبکه

سیسکو و اهمیت آن

سیسکو امروزه به عنوان یک چهارچوب مورد استفاده قرار می گیرد که با استفاده از امکانات و ابزار هایی که در اختیار ما قرار می دهد می توان از آن برای محافظت از انواع ترافیک سازمان استفاده نماییم. سیسکو با ایجاد یک دسته بندی قوی ترافیک شبکه ی ما را در سطح های مختلفی دسته بندی می کند که به این دسته بندی ها plane می گویند.

سیسکو ترافیک شبکه ی ما را در سه دسته ی مهم تقسیم می کند که عبارتند از: control plane ،management plane ،data plane که هر کدام از این دسته بندی ها دارای ترافیک های خاصی می باشند.

دسته ی دوم در میان این سه دسته از اهمیت بیشتری برخوردار است. دلیل اهمیت آن این است که این سطح از ارتباط شامل تمامی ترافیک هایی است که مدیران شبکه برای پیکره بندی دستگاه های موجود استفاده می کنند.

سیسکو با ایجاد یک چهارچوب قوی و با در نظر گرفتن تمامی ترافیک های شبکه سرور به شما در مدیریت ترافیک و همچنین امین شبکه شما کمک می کنند. مدیران شبکه سازمان ها باید دقت کنند که امروزه و با پیشرفت های زیر ساخت  های شبکه و سرویس های شبکه، تامین این سه سطح از ترافیک داده ها بسیار اهمیت دارد.

با توجه به اهمیت حفظ امنیت شبکه، و همچنین در امان ماندن از تهدید های داخلی و خارجی مدیران شبکه مسئولیت سنگینی را به دوش دارند. شرکت ایرانیان ماندگار با داشتن سابقه ی فراوان به شما در این زمینه کمک خواهند کرد. جهت ارتقا و افزایش امنیت شبکه سازمان با شماورین امنیت شبکه شرکت ایرانیان ماندگار در ارتباط باشید.

Related Posts